Jos olet raapinut päätäsi siitä, miksi yrityksesi bloggaaminen on viime aikoina ollut perseestä, ehkä tämä artikkeli auttaa. Blogin käyttäminen yrityksesi hyväksi on paljon muutakin kuin pelkkä liikkeen läpikäyminen. On totta, että hyvin harkittu blogistrategia voi todella auttaa tehostamaan minkä tahansa yrityksen markkinointikampanjaa, mutta huonosti toteutettu voi itse asiassa vahingoittaa brändisi hyvää nimeä. Olemme eristäneet neljä hyvin yleistä syytä, miksi tuhannet yritysten omistajat, kuten sinä, ajattelevat, kuinka he ovat tehneet kaiken väärin. Älä kuitenkaan stressaa liikaa, sillä voimme korjata nämä, ja pian pääset käyntiin ja saat paljon paremmat mahdollisuudet saada arvokasta liikennettä, joka voi lopulta olla tehokkaita tuloksia.
Tavoite on Muddy
Jotta yritysblogillasi olisi kunnollinen vaikutus, tavoitteesi on oltava melko selvä alusta alkaen. Jos heiltä puuttuu keskittymiskyky, vierailijasi eivät todellakaan näe mitään selvää syytä hengailla. Päätä tarkalleen, mitä blogisi on tarkoitus tehdä, ennen kuin tuhlaa aikaa ja vaivaa vierailijoiden houkuttelemiseen. Tai ehkä blogisi on enemmänkin todellisen tietoisuuden luominen tuotteestasi tai palvelustasi. Jos näin on, sinun pitäisi tehdä tämä selväksi heti. Kun tavoitteesi tulee selväksi, viestilläsi on parempi suunta ja sen jälkeen edistettävä markkinointi.
Strategiakysymykset
No, jos olet todella tosissasi käyttäessäsi blogia asiakkaiden houkuttelemiseen, sinun pitäisi todellakin tehdä suunnitelmat hyvissä ajoin etukäteen. Ajattele sisältöä ja laadi sitten suunnitelma, jonka avulla voit hyödyntää tätä sisältöä brändisi mainostamiseksi. On tuhansia blogeja, jotka sisältävät satunnaisia viestejä ilman selkeää strategiaa. Nämä epäonnistuvat blogimestarin suurista ponnisteluista huolimatta. Ajattele selkeää järjestystä sisällöllesi, niin alat siirtyä oikealle tielle.
Kohdemarkkinoita ei saavutettu
Kenelle blogisi on suunnattu? Jos et tiedä tarkalleen, kuka kohdedemografia todella on, saatat houkutella joukon ihmisiä, jotka eivät tuo mitään lisäarvoa asiallesi. Yritä välttää houkuttelemasta ihmisiä, jotka ovat samankaltaisessa asemassa kuin omasi, vaan ajattele asiakaskuntaa ja ala tavoittaa näitä ihmisiä. Jos mainostat jotain niin erityistä kuin Clinton Coach Mini Coach -koulubussien vuokraus, et halua ottaa yhteyttä muihin linja-autoyhtiöihin, vaan keskitä ponnistelusi matkustajien väestörakenteeseen.
Kova Myynti
Vaikka kovalle myyntipuheelle on varmasti aikansa ja paikkansa, blogisi ei todellakaan ole sopiva. Käytä blogiasi viihdyttämiseen, tiedottamiseen ja osallistumiseen, painava myyntitoiminta vahingoittaa brändiäsi enemmän kuin tiedät.
Oletko valmis mukautumaan?
Olemme siis hahmottaneet 4 yleisintä ja haitallisinta blooperiä. Jos näet yhden tai useamman, jotka vaikuttavat liian tutuilta, vaihda niitä ennemmin tai myöhemmin!